Ako vyhrali na Slovensku zákazníci: krach CK Hechter ( marketingová analýza )

O tom, že Slovensko nie je zrovna pro zákaznícka krajina by sme mohli rozprávať dlho. Krajina, kde kvalita zrovna nie je na mieste č. 1 a zákazník akoby nemal pamäť. Aj takto by sme mohli nazvať Slovensko z marketingového pohľadu. V rámci dnešnej večernej kávy som sa zamerala na marketingovú analýzu CK Hechter, ktorá momentálne padla na dno.

Reklama na prvom mieste

CK Hechter prevádzkovala internetový portál ktorý podľa môjho názoru vyzeral pekne a príťažlivo, aj keď nie je v rámci nových marketingových trendov. Vyhľadávanie by som zhodnotila ako výstižné a destinácie sú pre európsky trh aj vhodne zvolené. Ale čo by som napríklad vytkla je absencia SEO ( Search Engine Optimalization ) ktoré nie je zrovna dobre nastavené. Ďalej cestovná kancelária predávala prostredníctvom katalógového predaja. Ja si ani zďaleka nemyslím, že v dnešnom presýtenom marketingovom svete je katalógový predaj ideálny. Skôr by som katalóg  minimalizovala iba na niekoľko hlavných ponúk a preferovala skôr častejšiu periodicitu a magazín ako vyše 200 stranový katalóg ( informácie z 2014 ). Toto je napríklad rozdiel medzi nami a zahraničím. Tu asi reklama ešte stále znamená “mať hrubú produktovú knihu” bez ohľadu na to, či to niekoho baví alebo nie.

Vizuály / Kreatíva

Lacné vizuály, ktoré pravdepodobne pre daný trh a cieľovku fungovať budú. Absolútne nevhodne však pôsobí vizuál “s pozadím ženy”, podľa mňa takýto typ komunikácie značke neprospieva. Slovenský trh a zákazník však akceptuje aj takúto reklamu a vlastne dehonestovanie žien. Aj polonahá dáma v reklame sa dá použiť vhodne, aby jej krása bola skôr vyzdvihnutá, ako potlačená.

Poistenie? S tým sa na Slovensku nepočíta

O tom, že na Slovensku sa funguje bez poistenia ale aj tak cestovnej kancelárii klienti veria, už dlho nie je verejným tajomstvom. Veď čo ak by sa náhodou niečo stalo a vy ostanete v cudzej krajine? Pre niektorých cestovateľov kancelárie, ktorej cieľovú skupinu by som odhadovala skôr nad 40 – hotový adrenalín! Nechajte odviezť niekde svoju babku a potom sa náhodou niečo stane 🙂 Ten stres vám neprajem zažiť. Posledný klinec do rakvy vašej babky či cestovnej kancelárie? No dalo by sa o tom polemizovať. Dúfajme, že zákazník, ale aj cestovné kancelárie sa poučia aj z chýb iných, aby sme naše Slovensko mohli skôr posúvať ďalej a skvalitňovať podnikateľské prostredie.

Absencia zákazníckych referencií

Hodnotenia klientov sú celkom dôležitá vec v marketingu a pri Hechteri mi to chýba. Skôr by som povedala, že marketingová komunikácia s klientmi je podcenená, komunikuje len kancelária, pričom nejaký feedback klientov sa až tak na vedomie neberie. Navyše v Googli sú vyhľadateľné aj negatívne referencie.

Marketingová analýza: Guothova ( Marketing specialist, Marketing Communication )
http://www.linkedin.com/in/janaguothova

Milujeme reklamu. Reklamu tvoríme.. a píšeme o reklame. Všetky naše názory a hodnotenia sú autentické ako ich cítime a vnímame,  s pro-zákazníckou orientáciou a boli by sme radi, keby ste nám dali vedieť, ako sa vám náš Blog páči.

janaguothova-dizajnerka-foto-pr

brand, strategy, marketing, pr, communication, brand building, marketing blog, good advertising, blog, creative advertising, specialist, solutions, slovakia market, public relations, marketing analyse

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s