Žena v marketingu a reklame – nástroj dobra a zla

Vzhľadom na to, že postavenie ženy v marketingu a reklame som riešila vo svojej diplomovej práci a táto téma mi je veľmi blízka, nakoľko som ju študovala celý rok, chcela by som sa k nej vrátiť aj na marketingovom Blogu.

Každá žena má v sebe krásu a jedinečnosť, ktorú vie ponúknuť mužovi. Žena jemná, záhadná, experimentujúca, ale aj provokatívna nesie v sebe odkaz, ktorý chce povedať svetu napríklad cez produkt. Žena má moc oslovovať masy. Tak vnímam ja postavenie ženy v reklame.

Veľmi sa mi páčia kampane napríklad na Dove, ktoré ženu štylizujú do pozície bohyne, ktorá sa nehanbí za svoje telo, priam je s ním bytostne spätá. Dove sa cez kampane snaží poukázať príjemný pocit, príjemnú krásu a jemnosť, radosť zo svojho tela, ktorá žene prináleží. Pekný štýl kampaní má napríklad aj značka Nivea, ktorá cielene reklamy vyberá tak, aby jej nepoškodili meno a tak funguje značka dlhodobo.

O to viac je smutnejšie, keď necháme v reklame priestor pre krátkodobé riešenia, ktoré fungujú na hraniciach etiky. Umenie a reklama sú úzko späté a dávajú naozaj veľkolepý priestor, ako s emóciami ( či už pozitívnymi alebo negatívnymi ) a ženským telom pracovať tak, aby sme našli skôr priestor pre oslavu ženy ako jej vizuálnu degradáciu.

Jana Guothova – marketing specialist, designer

V článku som nepoužila obrázky kampaní, nakoľko nechávam priestor pre vašu predstavivosť. Kampane firmy Dove sú známe, alebo si ich môžete vygoogliť.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s