Vzhľadom na to, že postavenie ženy v marketingu a reklame som riešila vo svojej diplomovej práci a táto téma mi je veľmi blízka, nakoľko som ju študovala celý rok, chcela by som sa k nej vrátiť aj na marketingovom Blogu.
Každá žena má v sebe krásu a jedinečnosť, ktorú vie ponúknuť mužovi. Žena jemná, záhadná, experimentujúca, ale aj provokatívna nesie v sebe odkaz, ktorý chce povedať svetu napríklad cez produkt. Žena má moc oslovovať masy. Tak vnímam ja postavenie ženy v reklame.
Veľmi sa mi páčia kampane napríklad na Dove, ktoré ženu štylizujú do pozície bohyne, ktorá sa nehanbí za svoje telo, priam je s ním bytostne spätá. Dove sa cez kampane snaží poukázať príjemný pocit, príjemnú krásu a jemnosť, radosť zo svojho tela, ktorá žene prináleží. Pekný štýl kampaní má napríklad aj značka Nivea, ktorá cielene reklamy vyberá tak, aby jej nepoškodili meno a tak funguje značka dlhodobo.
O to viac je smutnejšie, keď necháme v reklame priestor pre krátkodobé riešenia, ktoré fungujú na hraniciach etiky. Umenie a reklama sú úzko späté a dávajú naozaj veľkolepý priestor, ako s emóciami ( či už pozitívnymi alebo negatívnymi ) a ženským telom pracovať tak, aby sme našli skôr priestor pre oslavu ženy ako jej vizuálnu degradáciu.
Jana Guothova – marketing specialist, designer
V článku som nepoužila obrázky kampaní, nakoľko nechávam priestor pre vašu predstavivosť. Kampane firmy Dove sú známe, alebo si ich môžete vygoogliť.